Anej oziroma Aney F. je DJ in producent iz Ljubljane, ki se ukvarja z glasbo že skoraj dve desetletji, je tudi lastnik založbe Innocent Music, ki se je uvrstila med top 10 najbolj prodajanih minimal založb vseh časov na vodilnem spletnem portalu za elektronsko glasbo Beatport, prav tako se je Aneyju uspelo uvrstiti med top 50 najbolj prodajanih minimal artistov vseh časov. Z nastopi po vsem svetu je eden redkih slovenskih didžejev in producentov, ki jim je uspelo pustiti zvočni pečat okoli sveta. Aney je začetnik slovenske minimal house scene, prav tako je dolgoletni in zadnji »rezident« nekdanje največje slovenske diskoteke Ambasade Gavioli, izdal je že več kot 200 svojih singlov, njegovo produkcijo pa redno podpirajo vsa velika imena elektronske glasbene svetovne scene, že dobro desetletje tudi redno nastopa v vseh pomembnih klubih in festivalih pri nas doma in na Balkanu.
Ali nam lahko razkrijete več o založbi Innocent, od začetkov do danes … Kako je nastala?
Innocent Music – glasbena založba in event management – je moja projektna ideja, ki je nastala leta 2012, takrat s pomočjo nekaterih mojih prijateljev. Osnovna zasnova projekta je bila, da bi mladim omogočili neko platformo za izdajo glasbe, ki še ni bila slišana pri nas in ki bi jo potem predstavljali na label dogodkih. Eden od razlogov, zakaj sem odprl svojo založbo, je bil tudi ta, da sem bil sam na nekih začetkih produkcije glasbe in sem tudi že takrat redno ustvarjal svoje pesmi, vendar jih nobena od založb, ki sem jim jih poslal, ni »podpisala«. Zgodba se je kar nekaj časa ponavljala, jaz pa sem bil trmastega mnenja, da moja glasba vseeno zveni dobro in da bi si zaslužila priložnost, zato sem potem odprl svojo založbo in začel izdajati tudi svojo glasbo – seveda poleg glasbe drugih producentov z vsega sveta. Morda je vredno omeniti, da je prav prva izdaja 001 (do danes smo jih izdali že okoli 600!) nedavno pritegnila pozornost – 13 let pozneje, pred nekaj dnevi, na slavnem ameriškem festivalu Coachella, kjer je Damian Lazarus zavrtel mojo pesem. Dobra glasba, kot že vemo, nikoli ne zastara! Tako da smo v vseh teh letih izdali, kot omenjeno, prek 600 EP izdaj, 2000 pesmi v digitalni obliki, izdali pa smo tudi 10 vinilnih plošč, katerih izdaje so redno podprte pri največjih imenih in se redno uvrščajo med najbolj prodajane. Organizirali smo tudi več kot 150 dogodkov pri nas in v tujini, na katerih so gostovala svetovno znana imena, in tako rekoč dodobra izobrazili slovensko publiko in širše.
Kje vse ste do zdaj nastopali?
V zadnjem desetletju sem nastopal v več kot 25 državah vsega sveta. Od skoraj celotne Evrope, Avstralije, Kanade, Severne, Srednje in Južne Amerike do Združenega kraljestva in Bližnjega vzhoda.
Kako se je vaše ustvarjanje nadgrajevalo od začetkov do danes?
Moje ustvarjanje se še dandanes po vseh teh letih vsak dan nadgrajuje in izpopolnjuje. Vsekakor sem se v vseh letih naučil ogromno novih stvari, ni pa tukaj nikoli konca in vedno obstaja možnost nadgradnje samega sebe. Celotna scena se prav tako konstantno spreminja, tako da moraš slediti in se učiti sproti. V vseh teh letih se je najbolj spremenil zvok glasbe, deset let pozneje 10 bpmov in več gor, načeloma pa celoten pogled in princip ostajata enaka do vsega. Zelo odprt sem in vedno iščem svežino v zvoku ter ga nadgrajujem. Čeprav se zvok konstantno spreminja, pa mislim, da se vseeno v mojih ustvarjanjih sliši moj pečat zvoka, ki je prisoten že vsa ta leta. S prihodom družbenih omrežij sta se spremenila tudi pogled in celoten pristop do scene, tako da danes žal ni vse samo dobra glasba, ampak za sabo potegne še kup drugih stvari in dela.
Ali ste razmišljali, da bi oziroma ali morda že uporabljate umetno inteligenco pri ustvarjanju?
Umetna inteligenca je prisotna že skoraj povsod, pa verjetno tega sploh ne opazimo. Vsekakor UI ponuja neskončno možnosti in pomoči. Jaz sem jo na primer uporabil samo enkrat do zdaj, in sicer pri vokalu mojega zadnjega singla We Don't Play. Verjetno jo bom v bližnji prihodnosti uporabil še kdaj, a se iskreno ne obremenjujem s tem, pri meni je najpomembnejše, da sedim za stolom v studiu, pa nima veze, kaj uporabljam in katerim programom točno se posvečam, važno je, da se dela in da teče »workflow« – na koncu vedno nekaj dobrega pride iz zvočnikov. Vedno sem tudi menil, da je najbolj pomemben končen rezultat in da ni pomembno, kako si do njega prišel. Tehnologija se je danes tako močno razvila, da nam vsakemu posebej dopušča svojo prosto pot in nešteto možnosti, kako priti do nam »idealnega« končnega rezultata.
Kaj nam še pripravljate v prihodnosti?
V prihodnosti bom še naprej redno ustvarjal svoje pesmi kot že vsa ta leta do zdaj, prav tako bom razvijal svojo glasbeno založbo in z event managementom Innocent Music poskušal še naprej izobraževati mladino ter biti prisoten na svetovni elektronski podzemni sceni z založbo kot s svojo solo artist kariero. Res sem vesel, da lahko po vseh teh letih še vedno ustvarjam in delam to, kar me res veseli in v čemer sem najboljši. To bom počel, dokler me bo volja gnala naprej in – seveda - dokler me bodo ljudje poslušali, ali kot danes pravimo, bolj gledali in sprejemali na sami sceni …
Večina slovenskih didžejev pravi, da je v Sloveniji preboj težek, ali ste enakega mnenja?
Da, res je, se strinjam z njimi. Na žalost je preboj iz Slovenije res težek, saj smo majhen trg in majhna država s tako rekoč manj prebivalci kot večina večjih mest v Evropi in na svetu. Zaradi tega je elektronska glasbena scena pri nas v Sloveniji zelo majhna, elektroniko posluša samo nekaj tisoč ljudi, tako da je vse preusmerjeno v manjše klubske dogodke. Torej na kratko: v večjem mestu imaš več prijateljev in sošolcev, vrtiš na več in večjih dogodkih, imaš večjo možnost mreženja in spoznavanja pravih ljudi. Naj povem, da ljudje, ki držijo to svetovno sceno, ne živijo v tem delu Evrope – sploh pa ne na Balkanu. Kot primer: lahko si »bookiran« na največji elektronski dogodek v Sloveniji, opraviš svoje delo z odliko, ampak te na tem dogodku ne bo slišal pravi človek, ki bi iz tebe lahko naredil kariero in ti pomagal uspeti na svetovni ravni. Vsi ti zgoraj našteti razlogi so glavni, zakaj je malo slovenskih didžejev in producentov, ki jim je uspelo na svetovni ravni. Vedno smo imeli dobre didžeje in producente, ampak to, da si dober, danes žal ni več dovolj za uspeh. A to tudi ne pomeni, da uspeh ni mogoč – kar nekaj Slovencev nas je dokazalo, da se da, če se hoče: eni s trdim delom in talentom, drugi brez obojega, pa prek zvez in z lepoto – ampak vseeno jim je uspelo. Morda pri nas pot do uspeha traja malo dlje kot v večjih državah, ni pa seveda nemogoča. Če prepričaš nekoga z dobrim razlogom, nastopom ali pesmijo, nima zveze, od kod prihajaš – to sem že dokazal sam sebi.
Kje lahko ujamemo vaše ritme?
Za začetek me lahko v živo na nastopih ujamete 17. maja, kjer bomo praznovali 13. obletnico in zaključek klubske sezone Innocent Music v ljubljanskem Klubu K4. Za to posebno priložnost se mi bo za mešalko pridružil slovenski guru Valentino Kanzyani. Potem 7. junija v veliki dvorani Publike v Ljubljani, kjer si mi bo pridružil Prunk iz Nizozemske, začetek julija na jezeru pri Kanalu za Channel Top, konec julija me ujamete tudi na Castle Festivalu ob Kolpi, avgusta za ekipo Pulse na gradu Vurberk, septembra v Izoli pred Canavo, čez celo poletje bom vsak mesec nastopal tudi kot resident v Portoroškem Coco-tu. Poleg še nekaj nastopov pri nas me čaka tudi nekaj nastopov v sosednji Italiji in Hrvaški. Seveda pa ne smemo pozabiti na začetek nove jesenske sezone Innocent Music.
»Mojo glasbo sicer lahko poslušate na vseh glasbenih spletnih straneh, kot so Soundcloud, YouTube, Spotify, Instagram ... Hvala vsem za podporo in sledite še naprej moji glasbi! 'Everybody got a story to tell… I Play It!'«
Galerija
Poglej vse fotografije (6)