Revija stop
Glasba

Raiven »posvetila« Cankarjev dom

T. D.
1. 11. 2025, 13.00
Posodobljeno: 1. 11. 2025, 12.59
Deli članek:

Polna Gallusova dvorana Cankarjevega doma je bila priča pravemu vizualnemu in zvočnemu spektaklu, ki ji je prislužil stoječe ovacije kar dvakrat.

Janez Štrukelj
Raiven je občinstvu večkrat dokazala, da je izjemno nadarjena; tudi pri igranju harfe.

Sara Briški Cirman oziroma Raiven je namreč spet dokazala, kdo je in kaj dela najbolje. »Hvaležna sem, da sem lahko stala na odru Gallusove dvorane, ki sem jo obiskovala že kot otrok in v kateri sem tudi sama že imela priložnost nastopati ob različnih priložnostih, toda nikoli na samostojnem koncertu. Ta koncert sem posvetila svojemu občinstvu. In tudi sama sem bila posvečena z njihovo energijo,« je povedala po koncertu.

Janez Štrukelj
Preobrazbo je doživela tudi na odru in se iz črne preoblekla v rdečo kreacijo.

Mojstrica preobrazbe je svojim oboževalcem pripravila mešanico klasike in elektronike, pa tudi gledališke teatralnosti in intimnosti. Na odru, ki je spominjal na svetišče, se je kot prava vizionarska umetnica spreminjala iz eterične dive v neukročeno pop boginjo, iz deklice s harfo v elektronsko čarovnico, pripeljala pa je tudi malce evrovizijskega duha. Koncert je poimenovala Posvetitev in s svojo umetnostjo »posvetila« vse svoje oboževalce. Zaigrala jim je na harfo, dokazala, da obvlada tudi teremin, izkoristila orgle v dvorani, bingljala v zraku, na odru pa sta se ji pridružili tudi evrovizijski predstavnici Poljske in Češke, Luna in Aiko.

Janez Štrukelj
Pridružili sta se ji evrovizijski predstavnici Poljske in Češke, Luna in Aiko. »Slovanske sirene« so skupaj zapele evrovizijsko pesem Tattoo.

»Slovanske sirene« so skupaj zapele evrovizijsko pesem Tattoo. »Bil je resnično čaroben večer – kot bi stopil v sanje, stkane iz svetlobe in zvoka. Lestenci, odsevi, vzdušje ... vse je delovalo brezčasno. Nastopiti z Raiven je bil poseben občutek – večer, ki bo ostal z menoj kot tetovaža na duši,« je po koncertu dejala Luna.

Janez Štrukelj
Oder je bil oblikovan kot ogromna krona, Raiven pa je bila kraljica, ki si je stoječe ovacije prislužila kar dvakrat.

Večer se je začel z veličastnim prizorom, ko se je Raiven spustila z vrha dvorane na oder, ki je bil oblikovan kot ogromna krona, obdajalo pa ga je morje lestencev. Spremljal jo je gostujoči godalni kvartet, ki so ga sestavljali člani ljubljanske in zagrebške filharmonije, elektronsko podlago pa sta ji nudila multiinstrumentalist Martin Vogrin in bobnar David Nik Lipovec. Več kot desetletje glasbenega ustvarjanja je z osveženimi aranžmaji strnila v en dinamičen koncert – od magentnih barv prvenca Magenta do temačnih sanj z albuma REM. Manjkali niso niti njeni simfonično-mitski Volkovi, elektro-operni preblisk Habanere ter postevrovizijska svetlobna era s skladbami Mama in Hedonista ter seveda njen najnovejši singel Reverie, s katerim je napovedala tudi prihajajoči album in novo umetniško poglavje.

Janez Štrukelj
Koncert je začela v »višavah« z Ofelijo.

Za pravi vizualni spektakel je poskrbela tudi z dobesedno preobrazbo – sredi koncerta so ji namreč člani ekipe pomagali, da se je na odru iz črne kreacije hrvaškega modnega oblikovalca Zigmana preoblekla v rdečo. Ob spremljavi orgel in godal je prizor malce spominjal na obred prečiščenja. »Zdaj vem, da se ne morem ujeti v eno verzijo sebe. Nisem samo to, kar ljudje vidijo danes; sestavljena sem iz vseh teh faz, poskusov, preoblek – iz vsega, kar sem morala pustiti za sabo, in vsega, kar sem si drznila postati. Vsakič, ko nekaj razpade, se ustvari prostor za novo. In v tem prostoru se spet najdem. To je zame metamorfoza,« je povedala pevka.

Janez Štrukelj
Z ekipo po uspešnem večeru

Revija Stop