Revija stop
One/oni

Tragično umrl eden najvplivnejših umov digitalne zabave

23. 12. 2025, 13.12
Posodobljeno: 23. 12. 2025, 13.29
Deli članek:

Svet videoiger je pretresla novica o smrti enega njegovih največjih vizionarjev.

Activision
Call of Duty – franšiza, ki je iz streljačin naredila globalni fenomen in osvojila več kot pol milijarde igralcev.

Vince Zampella, soustvarjalec ene najvplivnejših in najdonosnejših franšiz vseh časov, Call of Duty, je umrl, star le 55 let v prometni nesreči v Kaliforniji. Novico o njegovi smrti je potrdilo podjetje Electronic Arts, pri katerem je Zampella v zadnjih letih opravljal eno ključnih vodstvenih vlog.

Profimedia
Vince Zampella, vizionar iz ozadja, ki je s svojimi idejami za vedno spremenil industrijo videoiger.

Zampella ni bil le uspešen producent ali izvršni direktor, temveč ena tistih redkih osebnosti, ki so odločilno zaznamovale sodobno industrijo videoiger. Njegov vpliv sega daleč onkraj posameznih naslovov. Oblikoval je namreč način, kako danes razumemo akcijske streljačine, večigralske izkušnje in blockbuster produkcijo v digitalni zabavi.

Tragična nesreča severno od Los Angelesa

Po poročanju lokalne televizije NBC4 se je nesreča zgodila v nedeljo na cesti severno od Los Angelesa. Zampella je vozil svoj Ferrari, ko je vozilo kmalu po izhodu iz predora zapeljalo s cestišča in silovito trčilo v betonsko pregrado. Kalifornijska avtocestna policija (California Highway Patrol) je potrdila, da je avtomobil po trku zagorel.

Sopotnika je ob udarcu vrglo iz vozila, Zampella pa je ostal ujet v gorečem avtomobilu. Umrl je na kraju nesreče, sopotnik pa je kasneje zaradi hudih poškodb umrl v bolnišnici. Okoliščine nesreče še preiskujejo, a tragičen konec je v trenutku pretresel tako tehnološki kot tudi širši zabavni svet. Na spletu pa kroži tudi resnično pretresljiv posnetek tragične nesreče.

Od začetkov v devetdesetih do vrha industrije

Vince Zampella je svojo kariero v svetu videoiger začel sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja, v času, ko je industrija še iskala svojo identiteto. Hitro je postal znan kot izjemno pronicljiv ustvarjalec, ki je znal združiti tehnično znanje, pripovedno moč in občutek za trg.

Njegovo ime se je za vedno zapisalo v zgodovino leta 2003, ko je kot direktor studia Infinity Ward skupaj z dolgoletnima sodelavcema Jason West in Grant Collier soustvaril prvo igro Call of Duty. Navdih zanjo so črpali iz dogodkov druge svetovne vojne, a že takrat je bilo jasno, da ne gre le za še eno vojno igro.

Call of Duty – franšiza, ki je spremenila pravila igre

Prvi Call of Duty je postavil temelje za serijo, ki je v naslednjih dveh desetletjih postala ena najdonosnejših zabavnih franšiz vseh časov. Igre iz te serije so bile prodane v več kot 500 milijonih izvodov, kar je njenega lastnika, podjetje Activision (danes v lasti Microsoft), uvrstilo v sam vrh svetovne industrije videoiger.

Activision
Igra, ki je postala več kot zabava: Call of Duty je zaznamoval generacije in postavil nova pravila digitalne akcije. Prihaja tudi film.

Call of Duty ni vplival le na igralce, temveč tudi na celotno panogo, saj je uvedel nove standarde večigralskega igranja, sezonskih vsebin in povezovanja igralnih skupnosti. Franšiza se je razširila tudi izven sveta iger; v pripravi je igrani celovečerni film, ki bo blagovno znamko prenesel še na velika platna.

Tožba, razhod in rojstvo Respawna

Leta 2010 je Zampella skupaj z več nekdanjimi sodelavci Infinity Warda sprožil odmevno tožbo proti Activisionu zaradi neizplačanih avtorskih honorarjev. Primer je močno odmeval v industriji digitalne zabave in zaznamoval enega največjih razhodov v zgodovini razvoja videoiger.

Istega leta je Zampella soustanovil nov studio – Respawn Entertainment s sedežem v Chatsworthu v Kaliforniji. Studio je kmalu dokazal, da Zampella tudi po razhodu z Call of Dutyjem ostaja ena najmočnejših ustvarjalnih sil v panogi.

Novi hiti in druga kariera znotraj EA

Pod okriljem Respawna so nastali izjemno uspešni naslovi, kot so Titanfall, Titanfall 2, Apex Legends in Star Wars Jedi: Fallen Order. Leta 2017 je studio prevzelo podjetje Electronic Arts, Zampella pa je v njegovem okviru prevzel še širšo vodstveno vlogo.

Postal je vodja skupine studiev EA v Playa Visti in prevzel odgovornost za razvoj legendarne serije Battlefield. Njegov zadnji veliki projekt je bil nadzor nad celotno vojaško streljaško linijo Battlefield znotraj EA Games. Najnovejši naslov, Battlefield 6, ki je izšel oktobra, je bil deležen izjemno pozitivnih kritik in velja za enega njegovih zadnjih velikih profesionalnih uspehov.

Pokloni z vsega sveta

Po novici o njegovi smrti so se z vsega sveta zvrstili pokloni. Studio Respawn ga je opisal kot vodjo, ki je zaupal svojim ekipam, spodbujal drzne ideje in verjel v ljudi. Electronic Arts je poudaril, da je bil njegov vpliv na sodobno interaktivno zabavo »globok in daljnosežen«, Infinity Ward pa je zapisal, da bo Zampella za vedno ostal del njihove zgodovine.

Revija Stop