Ryan je bil dolgo povsem zadovoljen, celo navdušen nad svojim neobvezujočim življenjskim slogom, ki ga je vodil od letališča do letališča, od hotela do hotela, iz enega najetega avta v drugega. Vse svoje potrebščine lahko zloži v majhen kovček in je elitni član številnih klubov in programov, ki mu nudijo neštete ugodnosti - od osebnega pozdrava na letališču do preskakovanja dolgih vrst. Samo malo še manjka do cilja, ki si ga je zastavil - preletenih 10 milijonov milj. A vendar mora priznati, da v življenju nima ničesar. Nobene obveznosti, nobenega oprijemljivega razmerja.
Ravno ko se zaljubi v simpatično poslovno popotnico Alex, Ryanova mlada in zagnana nova sodelavka Natalie šefa podjetja prepriča, da so neskončne poti do podjetij, kjer je treba v času recesije odpustiti več delavcev, zapravljanje časa in denarja, zato Ryanu nenadoma grozi, da bo moral večino časa preživeti na tleh, v svojem sterilnem, neosebnem stanovanju. Kakšna groza, mogoče si bo moral celo ustvariti dom.
V prvih dveh celovečernih filmih se je Jason Reitman uveljavil kot provokativen režiser, ki izbira nenavadne antijunake – tobačnega lobista v Thank You for Smoking in nosečo najstnico v z oskarjem nagrajenem filmu Juno – in pripoveduje globoko človeške, hkrati pa zabavne in privlačne zgodbe. Tudi tokrat nadaljuje v tem slogu. Njegov junak je Ryan Bingham, ki opravlja na prvi pogled zelo neprijetno delo: odpušča ljudi v podjetjih, ki so prisiljena skrčiti delovno silo.
Hkrati pa je Ryan v trenutku prepoznaven moški – očarljiv, pošten, navdušen nad hitrim tempom življenja in prednostmi, ki jih prinaša sodobna tehnologija, udobjem in gmotnimi dobrinami. Ima vse, le nekaj bistvenega mu manjka. Njegova zgodba zbuja zanimivo vprašanje: kako v svetu hitre tehnologije in virtualnih odnosov najdemo pristen, globok stik s sočlovekom? In kaj se zgodi, če se tem stikom izogibamo?
Ti dve vprašanji sta bistvo scenarija, ki je nastal po romanu Walterja Kirna. Ko je Sheldon Turner prvič prebral knjigo, mu lik Ryana Binghama ni več dal miru. “Očaral me je njegov edinstveni svet s službo, ki bi se jo vsak otepal. Kako lahko za denar širiš tako gorje in ostaneš človek, ne postaneš zagrenjen?”
“Zgodbo sem videl kot pripoved o moškem, ki sicer misli, da je njegovo življenje popolno, vendar se mora spoprijeti z dejstvom, da bistveni elementi manjkajo, da si je zatiskal oči pred odgovornostjo in pred dejstvom, kako pomembno je biti del nečesa intimnega in večjega,” dodaja Reitman. “Ryana Binghama je tako strah bremen skupnosti, da se je odrekel tudi vsemu lepemu, kar skupnost nudi. In s tem se človeštvo spoprijema v tem trenutku. Vsi uporabljamo mobilne telefone, pošiljamo SMS-e, obiskujemo spletne klepetalnice, pišemo bloge in podobno, zato imamo občutek, da smo z drugimi ljudmi povezani bolj kot kdajkoli prej, v resnici pa si sploh ne pogledamo več v oči. Pristnih razmerij vseh oblik je vse manj. Ryanovo življenje na letališčih, v letalih in hotelih je prispodoba današnjega časa. Na vsakem letališču se znajdemo, vse nam je domače, ker je dokaj poenoteno, toda nikjer se ne počutimo doma. Postali smo preveč globalni in izgubili smo občutek lokalne pripadnosti.”
Režija: Jason Reitman
Igrajo: George Clooney, Vera Farmiga, Anna Kendrick, Jason Bateman, Amy Morton, Melanie Lynskey, J.K. Simmons
Slovenska premiera: 14. januar 2010
NAGRADNA IGRA Nagradna igra je zaključena! Izžrebana nagrajenca: Gregor L. (Ljubljana) in Enja Z. (Ptuj). |