Revija stop
Glasba

Hej, Miki!!!

D.K.
30. 3. 2025, 12.17
Posodobljeno: 30. 3. 2025, 12.50
Deli članek:

Spomnimo se je po enem velikem hitu z začetka osemdesetih, a je Toni Basil počela še veliko drugih stvari, ki so pustile pečat v pop kulturi.

Profimedia
Hey, Mickey je njena največja uspešnica, v svojem najstniškem navijaškem dresu ga je izvajala povsod, čeprav jih je štela že 40.

Toni Basil s pravim imenom Antonia Christina Basilotta se je rodila 22. septembra 1943 v Philadelphii v ZDA v umetniški družini. Njen oče Louis Basilotta je bil dirigent, ki je vodil ansamble na prestižnih prizoriščih kot sta Chicago Theatre in Sahara Hotel v Las Vegasu, njena mama Jacqueline Jessica Anderson je bila akrobatska komedijantka v potujočih nastopih družinskega ansambla Billyja Wellsa Four Fays. Italijanske korenine so prav tako igrale vlogo v njeni vzgoji, saj je odraščala v okolju, kjer je bila umetnost cenjena in spodbujana.

Ko je bila Toni še otrok, se je družina preselila v Las Vegas, kjer je obiskovala srednjo šolo in bila glavna navijačica, kar je kasneje vplivalo na njeno ikonično podobo v videospotu Mickey, kjer skoraj štiridesetletna nosila svojo originalno navijaško uniformo iz šolskih dni. Leta 1961 je maturirala in se začela profesionalno ukvarjati s plesom, ki je postavil temelje za njeno bogato kariero.

------
Drugi album Toni Basil (1983) vsebuje drugi hit, Over my Head

Ples in koreografija

Toni je svojo pot v šovbiznisu začela kot plesalka in pomočnica koreografa. Že v zgodnjih šestdesetih je sodelovala pri revolucionarni glasbeni oddaji Shindig! (1964), kjer je delala pod vodstvom koreografa Davida Wintersa. Njen talent ji je hitro prinesel priložnosti v filmih, kot so Zabava v pižamah (1964) in Viva Las Vegas (1964) z Elvisom Presleyjem. Prav tako je bila del koncertnega filma T.A.M.I. Show (1964), kjer je plesala ob boku prijateljice Teri Garr.

V 70. letih je Toni Basil postala pomemben člen v svetu koreografije. Sodelovala je pri filmih, kot so Ameriški Grafiti (1973), ki ga je režiral George Lucas in kasneje pri drugih uspešnicah, kot so Peggy Sue se poroči (1986) in Blondinka s Harwarda (2001). Njen inovativni pristop k plesu je pritegnil pozornost velikih imen v industriji, med drugim Davida Bowieja, za katerega je koreografirala turnejo Diamond Dogs (1974) in kasneje Glass Spider Tour (1987).

Profimedia
Toni Basil je nastopila tudi v mnogih filmih, tudi s Petrom Fondo v kultnem Goli v sedlu (1969)

Pionirka uličnega plesa

Ena njenih najpomembnejših zaslug v tem obdobju je soustanovitev plesne skupine The Lockers leta 1973 skupaj z Donom Campbellom. The Lockers so bili pionirji uličnega plesa, zlasti stila »locking«, ki je združeval funkovske ritme z ekspresivnimi gibi. Toni je kot članica in menedžerka skupine pomagala pripeljati ulični ples v ospredje ameriške pop kulture, kar je vplivalo na razvoj hip-hop plesa in kasnejših generacij plesalcev.

Mickey in glasbena kariera

Leta 1981 je Toni Basil izdala svoj debitantski album Word of Mouth, ki je vključeval pesem Mickey, predelavo pesmi Kitty britanske skupine Racey. Z njo je takoj postala svetovna senzacija. Decembra 1982 je dosegla prvo mesto na lestvici Billboard 100, delno tudi zaradi posebnega videospota, ki ga je Toni sama režirala in koreografirala. Video, v katerem je plesala v navijaški uniformi ob spremljavi sinhronizirane plesne skupine, je bil eden prvih, ki je izkoristil moč novonastalega MTV-ja, in še danes velja kot pomemben mejnik v zgodovini glasbenih videov.

Profimedia
Danes jih šteje 81 in je še vedno aktivna na področjih plesa, kjer predvsem izobražuje.

Čeprav je Mickey zasenčil njene druge glasbene dosežke, je Toni izdala še en album, naslovljen Toni Basil (1983), ki je vključeval manjše uspešnice, kot sta Over My Head in Shoppin' from A to Z. Njen glasbeni opus je sicer omejen na dva studijska albuma, a njena sposobnost združevanja glasbe, plesa in vizualne umetnosti je pustila trajen vtis. Prav tako je sodelovala z glasbeniki iz skupine Devo, ki je prispeval več pesmi na njenem prvem albumu, kar kaže tudi na njen odnos do alternativnih glasbenih tokov tistega časa.

Filmska in televizijska kariera

Poleg glasbe in plesa je Toni Basil gradila tudi igralsko kariero. Pojavila se je v filmih, kot so Goli v sedlu (1969), Pet lahkotnih skladb (1970) in Slaughterhouse Rock (1987), kjer je pokazala tudi igralski talent. Na televiziji je gostovala v serijah, kot so Laverne & Shirley, *Dark Justice* in Baywatch Nights. Njena režiserska žilica se je izrazila v kratkih umetniških filmih, kot so Tekma tedna in Ping Pong dvoboj.

Kot koreografinja je pustila pečat tudi v glasbenih videih drugih umetnikov. Režirala in koreografirala je videa za Talking Heads Once in a Lifetime (1981) in Crosseyed and Painless ter sodelovala z Bette Midler in Tino Turner pri njunih nastopih. Njen vpliv je segel celo do sodobnih filmov, kot je Tarantinov Bilo je nekoč v Hollywoodu (2019), kjer je prav tako prispevala koreografijo.

Profimedia
Hey, Mickey ni njena originalna pesem, pač pa predelava pesmi Kitty britanske skupine Racey.

Za zaprtimi vrati

Toni Basil je svoje življenje večinoma ohranjala zasebno. Med letoma 1965 in 1967 je bila v razmerju z igralcem Deanom Stockwellom, kasneje pa je bila romantično povezana z Davidom Byrnom iz Talking Heads, s katerim je sodelovala pri več projektih. Nikoli se ni poročila ali imela otrok, saj se je osredotočala na svojo kariero in umetniške strasti. Kljub uspehu živi skromno in ostaja predana ustvarjanju. Leta 2017 je vložila tožbo proti Disneyju, Viacomu in drugim zaradi nepooblaščene uporabe pesmi Mickey v serijah kot sta South Park in RuPaul’s Drag Race.

Toni Basil je prejela tudi številne nagrade in nominacije. Med drugim je bila nominirana za Grammyja za video Word of Mouth (1983) in za Emmyja za koreografijo v oddaji The Smothers Brothers Comedy Hour (1988), ki ga je tudi dobila. Leta 2008 ji je Hip Hop International podelil nagrado Živa legenda hip hopa in ji dal priznanje za njeno pionirsko delo v na področju uličnega plesa.

Kaj pa danes?

Pri 81 letih Toni Basil ostaja aktivna. Še naprej koreografira za filme in televizijo, sodi na mednarodnih tekmovanjih v uličnem plesu in obiskuje plesne delavnice. Njen vpliv je viden na družbenih omrežjih, kjer oboževalci delijo njene stare posnetke, in v sodobni pop kulturi, kjer jo navdihujejo umetniki, kot je Gwen Stefani (pesem Hollaback Girl je delno inspirirala pesem Mickey).

Njena kariera traja več kot šest desetletij, je zgodba o strasti, inovacijah in vztrajnosti. Od navijačice v Las Vegasu do svetovne zvezde in pionirke uličnega plesa – Toni Basil pri visoki starosti ostaja prava ameriška zakladnica z navdihom za prihodnje generacije. 

Revija Stop