Revija stop
One/oni

Medij prihodnosti?!

Stop
16. 6. 2010, 00.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

IPad je navadno sranje, me je pred časom naskočil znanec. Kot uredniku tiskanega medija so se mi usta razlezla v nasmešek, kot uporabniku tehnoloških novosti pa so se mi nad glavo zarisali veliki vprašaji.

"IPad je navadno sranje," me je pred časom naskočil znanec. Kot uredniku tiskanega medija so se mi usta razlezla v nasmešek, kot uporabniku tehnoloških novosti pa so se mi nad glavo zarisali veliki vprašaji. Za oboje sem imel kar nekaj razlogov.

 

 

Čeprav sem še vedno prepričan, da tiskani mediji - vsaj za časa našega življenja - ne bodo izginili, bodo skupek videa, slik, tekstov in zvoka na enem mediju izrivali obstoječe, takšne, ki ne premorejo vsega tega. Seveda so že zdaj v prednosti mediji, ki premorejo gibljivo sliko in zvok, a hkrati ne smemo podcenjevati prednosti medijev, kjer ljudje berejo in gledajo fotografije. Prostor, kjer najdete vse (in še več), je internet, tisti, ki mu bo uspelo do uporabnika pripeljati te vsebine na takšnem mediju, da se bo "prijel", kot so se mobilni telefoni, bo zmagovalec novega tisočletja. IPad je, po mojem, korak v to smer. Daleč od idealnega, prevzeten, a hkrati še vedno plašen produkt, ki veliko ponuja in še več obljublja, produkt, ob katerem so upravičeno našpičili ušesa vsi poznavalci medijev. Je prijazen, intuitiven, a tudi muhast in - kot da se mu šef Appla Steve Jobs ne bi hotel čisto odpovedati (kot tudi drugim svojim produktom) - hudo odvisen. Od popkovine, ki sliši na ime iTunes.

Velika sreča za obstoječe medije je, da je svetovni splet neurejena (ali pa le na videz urejena) množica podatkov, da je dostop do interneta še vedno precej drag, pa tudi da nekateri - zgodba podjetja, ki se diči z logotipom ugriznjenega jabolka - brezkompromisno, ne ozirajoč se na kogarkoli na tržišču uveljavljajo svoje rešitve. Če bi namreč Apple sodeloval s konkurenco in bi rešitve razvijali skupaj, naredili en sam bazen za "posredovanje aplikacij", bi se velikim - kot so televizija in tiskani mediji - bistveno bolj tresle hlače. IPad je lastovka, ki prinaša vonj po pomladi. Zdaj je na vrsti njihova konkurenca - jim bo uspelo izdelati tako kakovostno, perfektno oblikovano in dovolj uporabno napravo? Bodo aplikacije za nove produkte cenejše, bolj uporabne, bodo mediji razumeli prednosti produktov, kot je iPad, in se na novo dobo pripravili z ustreznimi rešitvami? Predvsem pa - najpomembneje - ali bodo potencialni uporabniki razumeli, kaj jim tovrstne naprave sploh lahko ponudijo? Najprej je vse v zavedanju, potem v dostopnosti, čisto na koncu pa v komoditeti. Ljudje smo namreč po naravi lena bitja - in tisti, ki znajo najbolje izkoristiti to človeško lastnost, počivajo s polnimi žepi.

Revija Stop