Revija stop
Film

Samo 18 iskalcev zlate palme

Miha Brun
12. 5. 2010, 12.10
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Direktor 63. mednarodnega festivala v Cannesu Thierry Frémaux je nazadnje našel 19 ustreznih celovečernih filmov, ki smejo tekmovati za prestižno zlato palmo, ki jo bo 23. maja podelila žirija pod predsedstvom režiserja Tima Burtona.

Direktor 63. mednarodnega festivala v Cannesu Thierry Frémaux je nazadnje našel 19 ustreznih celovečernih filmov, ki smejo tekmovati za prestižno zlato palmo, ki jo bo 23. maja podelila žirija pod predsedstvom režiserja Tima Burtona.

 

Ponavadi je tekmovalnih filmov več; po direktorjevem mnenju je tudi filmsko industrijo oplazila recesija, vendar je že opaziti rahla znamenja okrevanja. Toda nič hudega, zgolj v uradnih festivalskih programih (tekmovalni, poseben pogled, izven konkurence, canska klasika, posebni in polnočni programi) bo na ogled 76 celovečernih filmov, ki jih človek ne more konzumirati v enajstih dneh.
Festivalsko mrzlico nocoj začne Ridley Scott z zgodovinskim spektaklom Robin Hood, ne zato, da bi tekmoval za zlato palmo, temveč zato, da bo naredil ustrezno reklamo za jutrišnji redni naskok kinematografov in blagajn po svetu.


Za zlato palmo bo tekmovalo več veteranov, dobitnikov zlatih palm in drugih filmskih priznanj, edini debitant med njimi bo v Berlinu živeči Ukrajinec Sergej Loznica s filmom Moja sreča. Prvič v Cannes prihajata tudi Američan Doug Liman s političnim trilerjem Fair Game in Francoz Mathieu Amalric s filmom Tournée. Iranec Abbas Kiarostami (Copie conforme), Mehičan Alejandro González Iñárritu (Biutiful), Anglež Mike Leigh (Another Year) in Ken Loach (route Irish), Francoza Bertrand Tavernier (La Princesse de Montpensier) in Xavier Beauvois (Des hommes et des dieux), Japonec Takeshi Kitano (Outrage), Italijan Daniele Luchetti (La nostra vita) in Rus Nikita Mihalkov (Varljivo sonce 2) pa so stari znanci festivala. Ne bodo pa manjkali niti korejski in kitajski avtorji.


Slovenija v Cannesu
Slovenija je v Cannesu zastopana zgolj na filmskem sejmu, saj so selektorji zavrnili vse ponujene celovečerne filme (Circus fantasticus, Osebna prtljaga in koprodukcijo Circus Columbia). Prva dva so ponujali na sejmu že februarja v Berlinu, zato lahko morda slovenske celovečerce pričakujemo na festivalih v Locarnu, Sarajevu, Montrealu in Benetkah. V Cannesu je slovensko kinematografijo filmski sklad nekaj let predstavljal v samostojnem paviljonu, letos pa se bo prvič predstavila pod skupno streho s filmskimi ustanovami in ustvarjalci iz Albanije, Bolgarije, Bosne in Hercegovine, s Cipra, Hrvaškega, iz Makedonije in Srbije.


Na sejmu bodo ponujali filma Circus fantasticus in Osebna prtljaga ter omnibus Neke druge zgodbe režiserk z območja nekdanje skupne države. Slovensko zgodbo Nebesa je režirala Hanna W. Slak, druge pa še Ana Maria Rossi (Srbija), Ivona Juka (Hrvaška), Ines Tanović (Bosna in Hercegovina) in Marija Džidževa (Makedonija).


Hanna W. Slak bo v Cannesu sodelovala tudi v scenaristični delavnici Scripteast s celovečernim projektom Zažgano (Burned), zgodbo o materi ločenki, ki se poskuša med zimskimi počitnicami na morju znova zbližati s svojim odtujenim dvanajstletnim sinom po njegovem poskusu samomora. Scenarij se s še enajstimi projekti poteguje za nagrado Krzysztofa KieÅ›lowskega, ki jo podeljujejo za najboljši vzhodni in srednjeevropski scenarij; podelili jo bodo 19. maja.

Revija Stop