Revija stop
Film

Največ nagrad odnesel film Kaj ti je deklica v režiji Urške Djukić

Teja Pelko
4. 11. 2025, 11.45
Posodobljeno: 4. 11. 2025, 11.30
Deli članek:

Najboljši film po izboru občinstva je dokumentarni film Ko pridem ven v režiji Metoda Pevca.

Katja Goljat in Matjaž Rušt
Odprtje festivala so z zarezom v torto pospremili ministrica za kulturo Asta Vrečko, direktor Festivala slovenskega filma Portorož Bojan Labović in direktorica Slovenskega filmskega centra Nataša Bučar.

S svečano podelitvijo vesen in drugih festivalskih nagrad se je pred nekaj dnevi zaključil 28. Festival slovenskega filma Portorož, ki je v slabem tednu dni predstavil letošnjo bero slovenskih filmov ter gostil vrsto strokovnih dogodkov in večernih druženj.

Katja Goljat in Matjaž Rušt
Janez Bricelj je v svoji dolgoletni karieri s soustvarjanjem več kot 170 filmskih in televizijskih del pomembno zaznamoval našo kulturno krajino.

Na letošnjem festivalu so prikazali 101 film. V tekmovalni program se je uvrstilo 69 filmov različnih dolžin: 20 celovečernih, od tega šest igranih, šest dokumentarnih in en animirani film ter šest igranih in ena dokumentarna manjšinska slovenska koprodukcija. Letošnja novost sta bili projekciji prvih dveh televizijskih serij, sofinanciranih s pomočjo SFC, otroške serije Smrdljivc Filipa Jembriha Jandrasa in dramske serije Pošast za železno zaveso Tomaža Gorkiča, ki jima je sledila razprava o prihodnosti kakovostnih igranih serij v Sloveniji. 

Katja Goljat in Matjaž Rušt
Ekipa filma Fantasy

Zmagovalni film festivala je Kaj ti je deklica v režiji Urške Djukić, ki je poleg glavne nagrade, vesne za najboljši celovečerni film, prejel tudi vesne za najboljšo glavno žensko vlogo (Jara Sofija Ostan), stransko žensko vlogo (Mina Švajger) in stransko moško vlogo (Saša Tabaković) ter najboljši zvok (Julij Zornik). Vesna za najboljšo glavno moško vlogo je šla v roke islandskega igralca Olafurja Darrija Olafssona za film Skriti ljudje v režiji Mihe Hočevarja. Petra Seliškar je prejela vesno za najboljšo režijo za film Gora se ne bo premaknila, ki je prejel tudi vesno za najboljšo montažo (Laureline Delom in Sashko Potter Micevski). Vesno za najboljši scenarij so prejeli scenaristi Petr Krajíček, Marek Kral, Patrik Pašš, Jerneja Kaja Balog, Maja Križnik, Blandine Jet in avtor literarne predloge Arnošt Goldflam za film Zgodbe iz čarobnega vrta v režiji Davida Sukupa, Patrika Pašša, Leona Vidmarja in Jeana-Clauda Rozeca, ki je prejel tudi vesno za najboljši animirani film. Gregor Božič je odnesel vesno za najboljšo fotografijo za film Fiume o morte! v režiji Igorja Bezinovića, ki je dobil tudi vesno za najboljšo manjšinsko koprodukcijo (koproducentka Marina Gumzi, Nosorogi). Film Fantasy v režiji Kukle je prejel vesne za najboljšo izvirno glasbo (Relja Ćupić), najboljšo scenografijo (Maja Šavc), kostumografijo (Damir Raković) in masko (Tinka Prpar) ter vesno za posebne dosežke.

Katja Goljat in Matjaž Rušt
Metod Pevec z ekipo filma Ko pridem ven. Režiser in psihiater sta se skupaj odpravila v osrednji slovenski zapor na Dobu. Režiser verjame, da so tam zaprte tudi zgodbe, psihiater pa verjame, da lahko s svojo metodo psihodrame obsojencem odpre odrešujoč ustvarjalni prostor in pogled v prihodnost.

Z vesno za najboljši dokumentarni film je bil nagrajen Mož s slamnikom v režiji Urbana Zorka, z vesno za najboljši kratki film pa Smrt – Uvod za začetnike: Priročnik s predpisi, normativi in uporabnimi namigi. Tretja, dopolnjena izdaja v režiji Martina Horvata. Kratki film Arahnofobija v režiji Melite Sandrin in produkciji Akademije umetnosti UNG je odnesel vesno za najboljši študijski film, dokumentarec OHO film v režiji Damjana Kozoleta pa vesno za posebne dosežke. Občinstvo je z najvišjo povprečno oceno 4,88 in vesno za najboljši film po izboru občinstva nagradilo dokumentarni film Ko pridem ven v režiji Metoda Pevca. Vesna za najboljše eksperimentalno AV-delo ni bila podeljena. Poleg vesen sta bili na festivalu podeljeni še dve nagradi posebnih žirij. Žirija Art kino mreže Slovenije (AKMS) je nagradila film Gora se ne bo premaknila, žirija Društva slovenskih filmskih publicistov Fipresci pa film Kaj ti je deklica. 

Prvomajski trg v Piranu med zakladi evropske filmske dediščine

Nagrado Milke in Metoda Badjure za življenjsko delo je letos prejel montažer Janez Bricelj. Prvomajski trg v Piranu pa je z odkritjem obeležja tudi uradno postal prvi slovenski zaklad evropske filmske dediščine. Upravni odbor Evropske filmske akademije ga je namreč letos aprila razglasil za enega od enajstih novih zakladov evropske filmske kulture. Češki režiser František Čap je prav ta trg izbral za prizorišče svoje legendarne komedije Naš avto (1962), trg pa je pozneje zasijal tudi v največji slovenski filmski uspešnici osemdesetih let Poletje v školjki (1986) režiserja Tuga Štiglica. Odkritju obeležja je prisostvoval tudi direktor EFA Matthijs Wouter Knol. 

Katja Goljat in Matjaž Rušt
Ekipa filma Kaj ti je deklica
Revija Stop