Revija stop
Intervjuji

Andrea F: Sam nisem pristaš sprememb in novosti za vsako ceno

Alesh Maatko
3. 7. 2025, 08.00
Deli članek:

Andrea F je tudi letos umetniški vodja festivala Melodije morja in sonca (MMS).

RobChiaramonti
Andrea F je umetniški vodja festivala Melodije morja in sonca.

Glasbeni producent, urednik in voditelj je posebej za bralce revije STOP spregovoril, kakšna je tako njegova vloga kot tudi vizija, saj bo prihodnje leto naš poletni festival praznoval 45. rojstni dan.

Kako bi opisali vašo vlogo?

Težko je to strniti ... reciva, da naj bi bil tisti z neko umetniško vizijo sedanjosti festivala in njegovega razvoja za v prihodnost ter tista oseba z dovolj glasbenih izkušenj in dovolj dobrim ušesom za glasbeno kakovost, da ti organizacija MMS-a zaupa to vlogo. Toda »umetniškemu« nazivu navkljub pogosto zavzema veliko drugega, od koordinacije z izvajalci ali tehniko in televizijo do stikov s sponzorji, od razpoložljivosti za vsa vprašanja izvajalcev do pomirjanja strasti ali reševanja velikih in drobnih težav, ki jih seveda ne zmanjka čisto do zadnje minute pred festivalom.

Se nam morda letos obetajo kakšne novosti?

Predvsem prvič bo nastala in zaživela naša virtualna radijska vas, moja zamisel, ki sem jo poimenoval »MMS Radio Village«, ki bo cel teden pred samim festivalskim večerom združeval 11 radijskih postaj iz vse države, kar bo njim in njihovim poslušalcem približalo MMS, izvajalcem pa ponudilo veliko več promocije. Novost so tudi premiere refrenov skladb znotraj predstavitvenih videoposnetkov akustičnih nastopov vseh izvajalcev za portal RTV 365, kar za občinstvo pomeni možnost s tekmujočimi skladbami seznaniti se že prej in si s tem oblikovati mnenje bolje, kot v samo enem nastopu v času TV prenosa v živo.

TrylobyteMixRoom
Andrea F si na festivalu MMS želi takšnih pesmi, ki se dotaknejo občinstva.

Kako najti pravo ravnovesje med nostalgijo, svežino in sodobnimi trendi?

Naše posebne nagrade (MMS bodočnost, MMS legenda in MMS avtor) so most med temi svetovi, odzivnost izvajalcev na razpis in naša zdrava presoja pri izbiri pa sta garancija za tradicijo in podmladek. Tudi to, da »dober glas seže v deveto vas« veliko šteje, saj se s tem, da se izvajalci zelo različnih generacij uspešno promocijsko predstavijo na MMS-u in se ob tem imajo lepo, dobro ime in renome festivala širita. Ampak veste, sam nisem pristaš sprememb in novosti za vsako ceno: včasih mislim, da imamo v Sloveniji težavo s tem »novitetitisom«, potem pa sami vidimo, kako se konča z neizkušenimi politiki ali menedžerji svežimi s fakultet, z igralci, iz katerih bi na silo naredili pevce, s pevci, iz katerih bi na silo naredili TV voditelje ... Talent se pač kali z izkušnjami. MMS pa je, v avtomobilski prispodobi, kot športni starodobnik z motorjem na glasbo – lahko nekatere mehanizme in tehnološke dele zamenjaš z novejšimi in boljšimi, lahko skušaš najti vedno boljše gorivo, ampak z nenehnim dodajanjem spojlerjev, nalepk in navidezno sodobnih okraskov bi na koncu dosegli le nefunkcionalni kič brez spoštovanja do tradicije.

Kakšno umetniško vizijo bi želeli uresničiti na MMS in kakšne pesmi bi si želeli slišati (in videti) na velikem odru v Avditoriju Portorož?

Vizija? Godalni orkester ob festivalskem bendu v živo, vsako leto zveneče ime tujega gosta, in dan za MMS-om na istem odru za isto vstopnico koncert tega gosta skupaj z aktualnim in lanskim zmagovalcem. Pesmi – takšne, da so napisane z navdihom in se dotaknejo ljudi, ker takšne ostanejo skozi čas … pa nobenih kompleksov sramežljivosti ali večvrednosti s strani že slavnejših izvajalcev, ker festival je ogromna, edina tovrstna promocijska vitrina v Sloveniji, tekmovanje pa je v glasbi sekundarnega pomena.

Revija Stop