Revija stop
Kolumne

Fantastični štirje: prvi koraki

Mitja Reichenberg
21. 7. 2025, 12.31
Posodobljeno: 21. 7. 2025, 12.32
Deli članek:

Mitja Reichenberg
Mitja Reichenberg

Legenda pravi, da se je leta 1961 dolgoletni založnik stripov Martin Goodman med partijo golfa srečal z enim izmed vodilnih pri konkurenčni založbi DC Comics, morda Jackom Liebowitzem ali Irwinom Donenfeldom. Medtem ko ni povsem jasno, ali se je ta znameniti pogovor res zgodil, je jasno, da se je Goodman navdušil nad prodajnim uspehom DC-jeve nove superjunaške ekipe – Justice League of America – in se odločil, da bo tudi njegova založba ponudila nekaj podobnega.

Po pripovedovanju Stana Leeja, takratnega urednika in umetniškega direktorja Marvel Comics, je Goodman preprosto rekel: »Če se Justice League prodaja, zakaj ne bi izdali tudi mi stripa z ekipo superjunakov?« Lee je sklenil, da bo ustvaril strip, ki bi ga tudi sam z veseljem bral – z liki, ki niso popolni, temveč človeški, z napakami, notranjimi boji in ranljivostmi. Tako so leta 1961 nastali Fantastični štirje, prva superjunaška ekipa v Marvelovem stripovskem vesolju, in začetek nove dobe sodobnega stripa.

Zdaj, več kot šest desetletij kasneje, ta ikonična skupina znova stopa na oder – tokrat v filmu Fantastični 4: Prvi koraki, ki je že 37. celovečerec v Marvelovem filmskem vesolju (MCU). Film nas popelje v vizualno osupljiv retro-futuristični svet, ki duhovito oživlja estetiko 60. let.

V središču zgodbe so Reed Richards oziroma Mister Fantastic (Pedro Pascal), Sue Storm ali Nevidna ženska (Vanessa Kirby), Johnny Storm – Človek-bakla (Joseph Quinn) – in Ben Grimm, znan kot Stvar (Ebon Moss-Bachrach). Njihova dinamika ni zgolj boj proti zlu, temveč tudi raziskovanje družinskih vezi, zvestobe in osebne rasti – kar je bil vedno ključni element njihove privlačnosti.

Tokrat se štirje junaki soočijo z največjo grožnjo doslej: kozmičnim uničevalcem svetov, Galactusom. Ob njem pa se pojavi skrivnostni glasnik – mogočni) in tragični Srebrni letalec, eden najbolj filozofsko zasnovanih likov v Marvelovem kánonu. Film se tako ne osredotoča le na akcijo in spektakel, temveč odpira tudi globlja vprašanja o usodi, svobodni volji in etiki žrtvovanja.

Revija Stop