Revija stop
Kolumne

Jurski svet: Preporod

Mitja Reichenberg
30. 6. 2025, 12.50
Deli članek:

Mitja Reichenberg
Mitja Reichenberg

V novi epski pustolovščini iz franšize Jurski svet nas režiser Gareth Edwards (Rogue One) popelje tja, kjer se je vse začelo – na osamljeni otok, kjer je stal prvi laboratorij Jurskega parka. Tam, med ostanki nekdanjih sanj in strašljivimi sledmi neuspeha, se ekipa vrhunskih znanstvenikov poda na smrtonosno misijo: soočiti se morajo z najbolj nevarnimi, najbolj dovršenimi plenilci v zgodovini Zemlje.

Čeprav je to povsem nova zgodba, duh Spielbergove vizije iz legendarnega leta 1993 še vedno močno veje nad njo. Takrat smo prvič vstopili v svet, kjer so znanstvene meje popustile pred željo po spektaklu. Danes pa se zdi, da je svet dinozavrov končno dobil svojo zadnjo, morda celo odrešujočo priložnost. Zgodba se odvija pet let po dogodkih iz filma Jurski svet: Prevlada. Planet je dinozavrom postal sovražen – podnebne spremembe, uničeni habitati in človeški strah so jih izrinili na samotno, strogo varovano ekvatorialno območje. Tam v tropski biosferi še vztrajajo trije največji – kralj kopnega, gospodar neba in vladar globin. V njihovem DNK pa se skriva ključ – zdravilo, ki bi lahko rešilo človeštvo pred uničujočo pandemijo.

V glavni vlogi zablesti Scarlett Johansson kot Zora Bennett – agentka z mračno preteklostjo in jasnim ciljem: vdreti v genski zaklad in preživeti. Ko ji pot prekriža družina na počitnicah, ki so jo med plovbo napadle vodne zverine, postane misija nepredvidljiva. Zdaj se morajo skupaj prebiti skozi otok, kjer so se nekdaj svobodno sprehajali vsi dinozavri Jurskega parka. Kar odkrijejo tam, pa bo pretreslo temelje znanstvene etike in razkrilo skrivnost, ki je bila desetletja zakopana – ne le pod zemljo, ampak tudi v zgodovini franšize.

Filmsko glasbo je prispeval Alexandre Desplat, večkratni dobitnik nagrad in avtor nepozabnih partitur, kot je tista v filmu Oblika vode (2017). Tokrat se podpiše pod mogočno in čustveno polno partituro, ki vam bo našpičila ušesa. Ob poslušanju pa ne moremo mimo občutka, da Desplat subtilno pokima Johnu Williamsu, glasbenemu očetu prvega Jurskega parka – in prav v tem je čar: stara šola in nova energija združeni v nepozabno glasbeno-kinematografsko izkušnjo.

Revija Stop