Revija stop
Kolumne

Amater

Mitja Reichenberg
7. 4. 2025, 10.33
Posodobljeno: 7. 4. 2025, 10.34
Deli članek:

osebni arhiv
Mitja Reichenberg

Film Amater (The Amateur) je prihajajoči ameriški triler, ki ga režira James Hawes, scenarij pa sta prispevala Ken Nolan in Gary Spinelli. Temelji na istoimenskem romanu Roberta Littella iz leta 1981, ki je bil že takrat prirejen v film. V glavnih vlogah nastopajo oskarjevec Rami Malek, Rachel Brosnahan, Caitríona Balfe, Jon Bernthal, Michael Stuhlbarg, Holt McCallany, Julianne Nicholson, Adrian Martinez, Danny Sapani in Laurence Fishburne.

Film spada v vigilantski filmski žanr, kjer protagonista pravni sistem izneveri, zato pravico vzame v svoje roke. V zadnjih letih se ta žanr pogosto prepleta s superjunaškimi zgodbami, saj junaki pogosto delujejo iz maščevanja ali želje po popravi krivic.

Zgodba sledi Charlieju Hellerju (Rami Malek), izjemnemu, a socialno odmaknjenemu strokovnjaku za kibernetsko varnost, ki dela v podzemnih prostorih sedeža CIE v Langleyju. Njegovo življenje se nenadoma obrne na glavo, ko njegova žena umre v terorističnem napadu v Londonu. Ko nadrejeni zavrnejo ukrepanje, se Charlie sam poda na maščevalno misijo po svetu, da bi našel odgovorne. Njegov briljanten um in tehnološko znanje postaneta njegovi najmočnejši orožji v boju proti močnim sovražnikom.

Glasbo za film je ustvaril Volker Bertelmann, znan pod umetniškim imenom Hauschka. Nemški skladatelj, pianist in nekdanji raper je poznan po eksperimentiranju s prepariranim klavirjem v slogu Johna Cagea. Za svoje delo pri filmu Na Zahodu nič novega (2022) je prejel oskarja in nagrado Britanske filmske akademije. Njegova glasba pa tokrat učinkovito podpira atmosfero filma, čeprav ne prinaša večjih inovacij.

Film Amater obljublja napeto, čustveno nabito izkušnjo, ki bo gledalce držala na robu sedeža. Vrhunska igralska zasedba, scenarij in nepopustljiva napetost ustvarjajo intenzivno filmsko doživetje, ki bo navdušilo tako ljubitelje klasičnih vohunskih trilerjev kot tudi tiste, ki uživajo v psihološko poglobljenih zgodbah o osebni pravici in maščevanju. Film ne ponuja le adrenalinske akcije, temveč odpira tudi moralna vprašanja o pravici, odgovornosti in ceni, ki jo posameznik plača za svoje odločitve.

Revija Stop